Dine potentielle kunder søger inspiration, og du kan tiltrække dem ved at være til stede med relevant information, der skaber afklaring og indsigt.

Men du skal også vide, at der er mange andre end dig, der også giver dine potentielle kunder inspiration, viden og modspil. Dine potentielle kunder konsumerer en masse inspiration. Der kan gå lang tid, før de kommer videre. Og blot fordi de har fundet dig og fundet dig inspirerende én gang, betyder det ikke automatisk, at de kommer tilbage til dig. Du er blot endnu en oplevelse på rejsen.

Men du er naturligvis ikke tilfreds med blot at have besøgende, der ”bare kigger lidt”. Du vil gerne have nye kunder ud af din indsats. Men en masse indhold og en permanent tilstedeværelse giver dig ikke nødvendigvis en masse leads. Dine potentielle kunder bliver ikke nødvendigvis hængende, blot fordi du har givet dem inspiration, når de efterspurgte det. Det er ikke nok at blive fundet. Du skal sørge for, at du bliver valgt til på en måde, som ikke er tilfældig.

Før i tiden kunne du sikre dig kunder ved at være kendt. Ved at nogen vidste, du fandtes, og blev mindet om dette. Det var nok at vise dit navn eller dit logo. Det var opmærksomheden, du konkurrerede på. Du skulle blot gentage dit navn og være kendt. Sådan som det fx var tilfældet med IBMs computere “i gamle dage”. IBM var kvalitet, de var de største – de var kendte. Jo flere gange IBMs potentielle kunder så IBMs logo, jo mere bekræftede blev de i at vælge IBM. Ingen stillede spørgsmålstegn ved, at den IT-ansvarlige købte IBM-computere. Men i dag skal du ikke besvare spørgsmålet “hvad er det særlige ved dig?”. Du skal besvare spørgsmålene “hvad er det særlige ved dig for mig?” og “hvad kan du gøre for mig?”.

I dag er det ikke nok at være kendt. Hvis du skal holde dine potentielle kunder fast, så må du tilføre noget, som ikke ligner alt det andet. Først når det, dine potentielle kunder møder, adskiller sig fra alt det andet, vil du blive husket. Først der vil de komme tilbage efter mere og investere mere tid i dig.

Du skal ikke bare være kendt. Du skal være kendt for noget. Du skal stå for noget. Du skal være noget. Du skal mene noget. Alt dette er nødvendigt for at kunne skære igennem mængden af information. Du er nødt til at blive husket for, hvem du er, og hvad du står for. Det kan du ikke gøre, hvis du alene er kendt. Du er nødt til at bruge plads på at folde din stemme ud, så folk kan høre, hvem du er, og hvad du vil dem. Ellers vil du for nemt kunne efterlignes.

Leave A Comment